Wednesday 23 November 2011

Tuto Blog : Cara pasang Mister Linkey's di dalam Blog



Assalamualaikum semua? Sudah makan ke belum? Huuurk alhamdulillah kenyang. Rugi kalau tak makan tengahari. Lagi lagi makan asam pedas ikan keli. Ummmph! memang meleleh air liur sampai ke lantai. Sedap woo :D 

Dalam pada masa yang sama, ada diantara korang nie mesti ada banyak persoalan macam mana nak mencantikkan blog. Apatah lagi mengenai Mister Linky's. Macam mana lah nak selesaikannya..hmm dah jangan mengeluh k. Hari ini Heart mahu tunjukkan bagaimana caranya untuk meletakkan Mister Linky's di dalam blog. Tetapi sebelum itu, adakah kamu sudah dapat code nya? Jika belum, kamu pergi ke link ini untuk mengetahui bagaimana caranya untuk mendapatkan code tersebut :) Sudah ada? Ok..jom mula tutorial.



STEP 1
Dashboard > Design > Page Elements



STEP 2
Add Gadget > HTML/Javascript > Paste code yang korang dah dapat tuh > Save. Korang boleh saja letak dimana mana samaada di footer blog ataupun di atas blog. Asalkan cantik dan sesuai right? :)



STEP 3
Dah cantik? Apalagi, korang klik Preview > Save



Alamak?! Nampak besar dan banyak sangat kah? Tak perlu risau..Kamu boleyh sahaja buat scroll box pada Mister Linkey's nie supaya lebih kemas dan mudah dilihat. Nak tahu caranya? Klik sahaja pada link ini :) Baiklah korang. Semoga tutorial ini boleh membantu kamu. Selamat mencuba..