Wednesday 16 November 2011

Awak Pandang..Saya Terpegun. Awak senyum...Saya Tergamam




" Aduh!! nak 'buang air'la pulaaakk.." Mira, sebagai pelajar asrama Form 5 yang paling rajin buat study malam melihat rakannya,Amy(bukan nama sebenar) yang sudah lama tertidur di atas katil kesayangannya sambil memeluk 'teddy bear'daripada pemberian 'boyfriend'nya sendiri (opss!! kantoila pulak hehe)

" Emmm,jangan haraplaa ko nak bangun,kalau aku kejut guna trompet pun just terkulat-kulat jek pastu tido balik," Mira mengomel sendirian. "Macam mana ni eak?? Klo kejut Mia(bukan nama sebenar) pun dua kali lima jek,susah nak bangun apatah lagi Si Bedah(bukan nama sebenar) tu, tak gerak langsung." 

Mira terlihat Hamiza(bukan nama sebenar) di hujung katil sana yang sedang tidur lena diulit mimpi yang entah indah ataupun tidak hehe..Mira menggerakan kakinya yang sudah kebas disebabkan duduk di meja study terlalu lama. Tanpa befikir panjang, Mira menuju ke katil Hamiza tetapi hasratnya tiba-tiba terbatal setelah melihat adik 'junior'nya yang tidur lena. "Emmm, macam kesianla pulak. Tak jadiklah." Mira berpatah semula ke kawasan meja study nya.
"Alaaaa...nak 'buang air'laa.." Mira mengeluh. "Pergi sorang-sorang je lah. Aku takut ke tak takut ke pergi jelah. Asalkan sampai kat tandas." Mira membuat keputusan.

Kakinya berjalan pantas dari biliknya yang terletak di hujung aras ke hujung aras 3( tandasnya kat hujung aras. Jauhkan??)Mira merasakan masa begitu lama sangat untuk sampai ke tempat yang di tuju. "Apesal macam lama pulaaakk..." Sebelum sampai ke tempat yang hendak dituju, dia mesti melalui satu bilik yang sememangnya kosong dan 'keras'. "Alamak!! Aku tak teringat ada dorm kosong!! Alaaa,lalu jelah..buat-buat tak nampak. Takkan nak patah balik pulak kot. Buang mase jek" Mira menundukkan kepalanya, langkahnya semakin pantas, dan akhirnyaaa..."Akhirnya sampai jugaaakkk!!! hahaha..nasib baik tak ada apa-apa..fuh!! selamat."

(Dalam beberapa minit kemudian) Mira menarik 'flush'. Dia keluar daripada tandas sambil membetulkan sedikit bajunya, dengan perasaan lega hehe..sambil tu dia pun memandang pintu tandas yang paling besar. Alangkah terkejutnya dia setelah melihat satu lembaga putih berbungkus setinggi pintu tandas sambil memandang betul-betul ke arahnya. Mukanya hitam tetapi pucat dan menampakkan gigi beserta darah menyelumuti muka serta seluruh badannya. Mira terpana seketika,tergamam malah tidak boleh berkata apa-apa. Dia menoleh ke arah lain dan memandang ke pintu besar tandas itu semula. Lembaga itu sudah tidak kelihatan.Lantas,dia keluar, melihat ke kiri dan kanan ,apalagiii, Mira lari sepantas yang boleh, "Harap-harap benda tu tak ikut aku" Nasib memang menyebelahinya.Cepat-cepat dia masuk dorm,kunci pintu terus tidur tanpa mematikan lampu(sebenarnya time tu dilarang sama sekali lampu bilik menyala selepas 11 malam sebab itu waktu tidur. Habis tuu,dah takut sangat nak buat macam mana...redha je laaa hehe)


Esok pagi Mira tak pergi kelas sebab demam,bukanya sehari dua tapi seminggu lebih. Ye laaa...cuba awak semua bayangkan nampak lembaga tu betul-betul depan mata,siapa yang tak takut??!! kalau aku, dah pengsan kat situ jugak agaknya, tak sempat nak lari keluar hahaha...Isyyy!! Ni cerita betul tau bukan main-main. Member aku yang kena sendiri.



Moral value: Kalau boleh, nak pergi tandas bawa geng ea, jangan geng awak semua terlebih satu pulaaakkk...!!! Lagi satu,pergila awal-awal, jangan pegi tengah malam,bahaya!! tapi kalau dah emergency, I don't know hahaha